Olyan vezetők közösségének létrehozása, mely képes hozzájárulni egy jobb társadalom kialakítását célzó működésekhez és projektekhez. Egy olyan változás, mely a személyek közötti közös eszmék és értékek megosztásának köszönhető, összpontosítva arra a három pillérre, melyet a vállalatokban szeretnénk megszilárdítani: Etika, Fenntarthatóság és Kreativitás (angolul „E.S.C.” Ethics, Sustainability és Creativity).
Ez a fő célja az Atlas World non-profit projektnek, melyet az immár 30 éve Budapesten élő veronai vállalkozó Alessandro Farina hozott létre, sikeresen működve az üzleti szolgáltatási szektorban a mára már 75 szakemberrel rendelkező ITL Group céggel.
Ehhez a közösséghez az Atlas World üzenetét tartalmazó Nyilatkozat aláírásával lehet. A főszereplők minden bizonnyal az a három érték, amelyet vezetőinknek magukévá kell tenniük és azt terjeszteni vállalataikban, hogy neveljék generációnkat és hasznot hozzanak annak a társadalomnak, amelyben élünk.
- Etika, ami minden lépésünket és cselekedetünket meghatározza, a profit újra fogalmazása, ahol felismerjük a különbséget a puszta siker és az örökség fontossága között a jövő generációi számára.
- Fenntarthatóság, az a szempont mely minden nap nagyobb jelentőséggel bír, talán az újrakezdés valódi szakasza. Gondoskodás az emberek és a természeti erőforrások jólétéről, a ránk váró jövőre gondolva.
- Kreativitás, személyes készség, mely az új évezredben egyre jobban előtérbe került, az új ötletek szikrája, egy leheletnyi frissesség, hiszen minden változás és újdonság mögött mindig a kreativitás áll.
Ezek azok az értékek, amelyek az Atlas World megszületéséhez vezettek, amellyel a vezetőket kívánjuk közeli kapcsolatba hozni ugyanazzal a jövőképpel. Változást létrehozni és pozitív nyomokat hagyni az eljövendő generációk számára.
Egy általunk Hősöknek nevezett közösség váltotta ki azt a hatást, mely képes arra, hogy dominóeffektusként változást eredményezzen.
Az elmúlt időszakban már két projekt is elindult e kezdeményezés támogatására.
Az első projekt az Atlas Award volt. Egy elismerés, melyet Marco Veronese művész alkotott meg, annak a vállalkozónak a részére, akit érdemesnek tartottak arra, hogy a fent felsorolt értékeket a lehető legjobban képviselje. Az első bemutatón Dr.Ruff Gabriellát, a humánerrőforrás-szektorban működő briliáns cég alapítóját, a ma már jól ismert évente megrendezett Budapest Business Party gálaestjén díjazták.
A második projekt a „Félelem az elmegyilkos” nevű online kommunikációs program volt, amelynek célja olyan vállalkozók pozitív történeteinek és vallomásainak összegyűjtése, akik képesek voltak leküzdeni vagy kezelni a gazdasági nehézségeket a világjárvány idején, mindig összpontosítva az emberi erőforrásaikra, tudatában annak, hogy bizonyos pillanatokban a vállalatnak menedéket, reményt és útmutatást is kell jelentenie alkalmazottai és munkatársai számára.
Mindez és még sok más egyesült az Atlas World logója alatt, egy jószándékú emberek által született projekt, amelynek útja a felfedezéshez és alkotáshoz vezet.